الحلقه  { 2 } اخيار اجباري


عزه : طب غمض عينك
أنيس : اهو غمط
عزه : فتح عينك
أنيس : يا ليله سودا ايه ده ؟
عزه : سوده ليه يا أنيس ما هو احمر اهو ولقط لون
أنيس : احمر ايه دا فى خبر عاجل ( جرى على ريموت التلفزيون ) خبر عاجل لانفجار كنيسة القديسين بالاسكندرية
عزه : ايه ده انفجار دا ايه ده يا أنيس  ارهاب ولا حاجه فرقعة
أنيس : انا ايه عرفنى  مانا معاكى اهو استغفر الله ذنب الناس دى ايه والاطفال دول
عزه :منهم لله احنا نقصين يا ربى دانا كنت فرحانا بشعرى والله اتناكدة
أنيس : بصى انتى من اول ماقولتيلى هتعملى شعرك احمر وانا اتشاقمة شفتى انا قولتلك بلاش
عزه : اه لبسها فى شعرى بقى مانته كدا بتهرب عشان تنام بدرى اقفل التلفزيون بقى
أنيس :  استنى بس نشوف اللى حصل
عزه : حصل ايه هو يعنى اول مره ،عادى زى كل مره هينقلو الناس على المستشفى وهيحققو فى الحادثه  وهيحصل كام خناقه بين المسلمين والمسحيين وبكرا كل الاخبار هتدين الحادث والناس اللى ضربو بعض هيطلعو يقولو يحيه الهلال مع الصليب والموضوع هيتنسى
اقفل اقفل ويلا نتعشى دا الواد مش هنا
أنيس : ماشى على رئيك مش اول مره ههههههه ( قفل التلفزيون )
بس ايه ده شعر احمر وقميص نوم احمر وروج احمر انتى محكوم عليكى بلاعدام  ولاايه  ؟
**** ( بقلم هند محمد @isis Mohamed ) ****
فرحه : احنا جينا شفتو بقلى سنه مشوفتكيش يا مامتى وحشتينى
أميره : انتى جيتي ياختى كنت مرتاحه من دوشتك
فرحه : شوف يا بابا ماما بتعمل ايه وحشتونى بجد دى سنه بحالها من 2010 لحد 2011 مشفتكوش
سامى : خلاص يا فرحه وحشتينا
فتحى : اومال أيه ومحمد فين ؟
أمير  : طلعو على طول قولنالهم يجو معانا نكمل السهره محمد قالى عندو امتحان وحاجات كدا
سميه  : اه طيب احنا ماشيين بقى
فرحه  : هى هدير فين ؟
نوال : بتغسل الطبقان فى المطبخ
فرحه : طب  داخلالها
أميره  : خلصى مع هدير وانزلى على طول
نوال : الله انتو كلكم ماشيين ؟
أميره : انا هنزل بقى هنام الساعه بقة1
سامى : تصبحو على خير
فتحى : السلام عليكم بوسيلى هدير بقى
( خارجة هدير من المطبخ)
هدير  : كدا برضو هتمشى من غير متسلم عليا
فتحى : مانتى مشغوله فى المطبخ
هدير : ولو دانته خالو حبيبى
فتحى : ماشى يا حبيبتى عاوزه حاجه ؟
هدير : لا يا خالو شكرا
سميه  : تصبحو على خير
( ومشيو كلهم وداخلت هدير تكمل حاجات المطبخ )
هدير: انته هنا يا امير ؟
امير : اه كل سنه وانتى طيبه
هدير : وانته طيب
امير : مالك زعلانه  ؟
فرحه : اكيد عشان ماجاتش معانا
هدير : لا انا مدايقه من الحادثه اللى حصلت فى الاسكندريه 
أمير : ليه حصل ايه ؟
**** ( بقلم هند محمد @isis Mohamed ) ****
نوال : مالك يابابا ؟
عزيز : دايخ شكل السكر عالى
نوال : كان لزمته ايه حرقة الدم يعنى استافت ايه
عزيز : يانوال اللى بيحصل ده خراب على البلد كلها ليه كدا ناس راحه تصلى وتذكر ربنا يموتوها ليه كسبو ايه دلوقتى
خودى عندك بقى كل الدول هتتكم علينا
نوال : بابا انته بتفكر فى الكلام ده ليه خلينا فى حالنا واللى حصل حصل
روق كده وارتاح ربنا يخليك لينا
عزيز : حاضر هرتاح واحط دماغى دى فى التلاجه
وانتى قومى شوفى بنتك كنت شايف أمير داخل المطبخ متوقفيش هدير معا
نوال : ما فرحه معاهم
عزيز : ولو برضو
نوال : حاضر يا بابا لو عوزت حاجه انده عليا
**** ( بقلم هند محمد @isis Mohamed ) ****
نوال : ايه ده هى فرحه فين ؟
هدير : نزلت
نوال : بتتفرجى على ايه ؟
هيدر : الصور بتاعتهم بعتتهالى بلتوث
نوال : اه طيب
المرتب هتخديه بكرا ؟
هدير : اه انشاء الله
نوال : طيب خلى بالك وانتى جايه
هدير : متخفيش المترو امان اوى ودائما بركب العربيه بتاعت الستات
نوال :  ربنا  يستر ويحميكى يا رب
هدير : ماما عاوزه اسئلك على حاجه ولو سماحتى جوبينى
نوال : ايه ؟
هدير : انا اهل بابا مش بيسألو عليا ليه ؟
نوال : تانى يا هدير
هدير : طب حتى بابا انا من حقى اروح ازوره  واقراء له الفتحه
نوال : قولتلك هو مش  من القاهره  ومن ساعت ما ابوكى مات وهما مسألوش عنك
هدير : طب هو مات ازاى؟
نوال : مات زى ما اى حد بيموت
هدير : طب مدفون فين ؟
نوال : يوووو بقى مش هنخلص بقولك ايه يلا نامى
هدير : طب انا عاوزه اغير موبيلى
نوال : مالو نفسى افهم مالو ده
هدير : الذاكره بتعته صغيره مش بيشيل اغانى وصوته وحش
نوال : وانتى عاوزه واحد يبقى فيه اغانى ليه ؟
هدير : يا ماما ماكلهم جايبين مش  كفايا مش رضيه تخلينى اشترى كمبيوتر ومنعانى ادخلى على النت
نوال : انتى كلك مشاكل كلك كده بت نامى
هدير : هنام ماشى بس هنام وانا زعلانه
**** ( بقلم هند محمد @isis Mohamed ) ****
( والصبح فى المستشفى )
عزه : بسم الله الرحمن الرحيم ايه
 يا بنتى انتى من اهل الخطوه وال ايه انتى لحقيتى جيتى ؟
هدير : بقولك ايه سبينى فى حالى انا مش نقصاكى
عزه : مالك مش عارفه ليه شامه ريحة امك
هدير : هى الريحه  صحيه فى امان الله وبغسل وشى  جات وأتخنقت معايا
عزه  : ليه ؟
هدير : بتصبح عليا دا العادى بتعها كل ده عشان داخلت الحمام ومغلتش اللبن
عزه : امك دى نكد
هدير :  تعرفى انا ساعات بحس انى بكرها هى وجدى
عزه : هى نكاديه اه بس مش لدرجة انك تكراهيها
هدير : طول عمرها خانقه عليا انابشوف خالتى بتعمل ايه فى فرحه ولا مرات خالى فى بنتها
طب والله يا ريت خالتى دى تبقى امى
عزه : اوعى تقولى كدا وأمير حبيب القلب هنلفلف معاه ازاى  ؟
هدير : أمير دا ولا حاسس بيه وبيعملنى عادى جدا  مع انى حاول المحلو بس هو  ولا هو هنا
عزه :  خليكى وراه اشتريلو برفان او حاجه بيحبها اهتمى بيه هو هيحس  بيكى
اواقولك روحى قوليلو انا بحبك
هدير : لا طبعا مقدرش ازاى اروحلو يعنى
عزه :عادى  طب مانا اللى روحت لأنيس وقولتله انا بحبك
هدير : أنيس كان بيشتغل معانا وانتو الاتنين حبيتو بعض لاكن أمير حاجه تانيه
وبعدين هو بكرا هيبقى دكتور وانا هفضل ممرضه منه لله جدى ده
عزه : تصدقى انك معقده اقولك احجزى كاشف عند الدكتوره علياء دكتوره نفسيه كدا هتعلجك
هدير : تعالجنى  يا ريت انا نفسى  اتكلم واقول اللى جوايا
عزه :  طب بس بقى لحسن انا سامع الرايسه جايه يلا نروح نشوف العيانين
هدير : يلا اتكلت على الله
**** ( بقلم هند محمد @isis Mohamed ) ****
محمد : ايه انتى مش ملحظه حاجه ؟
أية : ايه ؟
محمد : شادى امبارح كان بيسئل على هدير كتير ؟
أية : اه اصل امه تعبانه وكان عاوز يوديها تعمل تحاليل فى المستشفى عند هدير
محمد : امممم قولتيلى طب خلى بالك بقى
أيه : انته تافه اوى على فكره شادى لعلمك كويس جدا
وانا بثق فيه
محمد : طب بس خلى بالك برضو
أيه : ماشى المهم مذاكر ولا خليك تتخرج بقى
محمد : اه الحمد لله
أيه : انته بتعمل ايه على النت ؟
محمد : فى حاجات كدا بعملها متخديش فى بالك
أيه : طيب انا هروح الجامعه سلام
محمد : سلام
**** ( بقلم هند محمد @isis Mohamed ) ****
أميره  : الو ايوه يا نوال فى حاجه ؟
نوال : اه اطلعى بابا تعبان
أميره  : ليه ماله ؟
نوال : السكر عالى اوى 300
أميره  : طيب انا جايه هصحى أمير واجيلك هى هدير عندك ؟
نوال : لا مشيت 8 فى معادها
أميره : طب انا جايه هصحى أمير وأجيلك
**** ( بقلم هند محمد @isis Mohamed ) ****
أميره : أمير اصحى جدك تعبان
أمير : مالو؟
أميره : السكر عالى عليه قوم يلا شوف هتعمل ايه ؟
أمير :  هى هدير فين ؟
أميره : فى شغلها يلا قوم
أمير : حاضر قايم
**** ( بقلم هند محمد @isis Mohamed ) ****
 نوال : ها يا أمير هنعمل ايه ؟
أمير : هو ماخدش انسولين امبارح؟
نوال : لا هدير أديته
وكمان الصبح فى الفطار
أمير : هو اكل ايه ؟
نوال :الصبح فول وطعميه وجبنه وشاى
أمير : انا بصراحه مش عارف طب نجرب نديلو أنسولين ؟
عزيز  : نجرب انته هتجرب فيه يا فاشل
أمير : الله مانته صاحى اهو أومال عامل فيها نايم ليه ؟
عزيز : هدير فين هتولى هدير هى اللى بتعرف تعالجنى
نوال : هدير فى شغلها
عزيز : ابعدو عنى  الفاشل ده ده اللى هيجيب اجلى
أمير : انا ياجدو دانا دكتور وهتخرج من كليت طب
عزيز : طب من بؤك
كلمى هدير هى بتعرف انا شاكلى هدخل فى غيبوبة سكر
نوال : حاضر يابابا
"
"
"
بكلمها مش بترد
أميره : اهدا بس يابابا
نوال : اهو اتكلمت
الو
هدير : ايوه يا ماما فى حاجه ؟
نوال : جدك تعبان والسكر عالى ؟
هدير : طب ايه المشكله اديلو حبايه من برشام السكر و5 دقايق لو حس ببرد اديلو مايه بسكر
نوال : مادالوش انسولين ؟
هدير : لا لازم ياكل حلو الاول عشان الانسولين
نوال : دا أمير كان هيديلو ؟
هدير : لا هو خاد الجرعه بتاعت الصبح  روقى البيت كدا بس وفرفشيه عشان هو حالته النفسيه وحشه
نوال : طيب ماشى هتيجى امته  ؟
هدير : 6 ونص   زى كل يوم
نوال : طيب ماشى خلى بالك من نفسك
أمير : ايه قالتلك ايه الدكتوره هدير ؟
نوال : اديلو برشامه وخلاص
عزيز : بس انا بردان
نوال : هعملك مايه بسكر
بس هدير بتقولى لازم تروق كدا النكد ده اللى رفعلك السكر
عزيز : عندها حق من ساعت ما زعلت وانا تعبان
أمير : طب يعنى انا اطمن عليك وانزل ولاعاوزنى  ياجدو
عزيز : لا مش  عاوزك روح ذاكر يمكن تنفع وافهم ابوس ايدك متحفظش
أمير : هههه حاضر
**** ( بقلم هند محمد @isis Mohamed ) ****
( وبعد كام ساعه )
 سميه : فتحى هتجيب ايه لهدير فى عيد ميلادها ؟
فتحى : هو امته ؟
سميه : 5 يناير الشهر ده
فتحى  : مش عارف شوفى ناقصها ايه ونجبهولها عملتى الغدا انا جعان
سميه  : انا بكلمك فى ايه وانته بتكلمنى فى ايه
فتحى : الله راجع من الشغل جعان
سميه : طب مش هتستنى أيه زمنها جايه
فتحى : طيب هدخل اغير بس قومى اعملى الغدا
سميه : ماشى انا بقول نجبلها حاجه فى جهزها طقم كاسات ولا طقم شاى ايه رئيك
فتحى : ماشى اعملى اللى شيفاه صح
سميه : ربنا يرزقها بأبن الحلال متعرفش حد عندك فى المصنع عاوز يتجوز
فتحى : انتى  رايقه انهاردا صح
انا بقى تعبان ومصدع
سميه  : كل الرجاله بتقعد كدا تتكلم وتاخد وتدى مع مراتاتها وانته يا ساتر عليك
فتحى : دماغك يا ماما دماغك
سميه  : دا اللى بخدو منك هروح المطبخ وسيباك ( وخارجت وسابته )
فتحى  : رغايه اعوزو  بالله
**** ( بقلم هند محمد @isis Mohamed ) ****
عزه : ها ابتى ؟
هدير :  اه الحمدلله
عزه : لسه امك بتاخد منك المرتب كل شهر ؟
هدير : اممم اكيد بس بصراحه بتاخدو تحوشهولى بتقولى عشان لما اتجوز يبقى معايا قرش اجهز نفسى
عزه : فى دى عندها حق مش عاوزه تدخلى جمعيه ؟
هدير : منين يا بنتى بقولك بتاخد منى المرتب
وبتدينى كل اسبوع 100 جنيه موصلات واكل
عزه : يعنى مش بيتبقى حاجه من 100 جنيه دانتى راحه جايه فى المترو
هدير : لا بيتبقى بس باجيب شكولاته او اكل اوحاجات كدا عجبانى
عزه : بصى فى جمعيه قدامى ب 2000 جنيه كل شهر 200 جنيه بس
هدير :  هقول لماما الاول
عزه : ماشى قوليلها صحيح مورتكيش شعرى
هدير : اه صح ورينى
عزه : اقفلى الباب طيب
هدير : اهو قفلتو ورينى
الله والله حلو طلع حلو
عزه : ماكنش لاقط اللون حلو فى شعر لقط وشعر تانى لا  فا بقى زى الماشت
هدير  : لا بجد حلو ولايق على وشك عجب أنيس ؟
عزه : مش اوى فضل يتريق بس  كانت ليله حلوه
هدير : هههه طب الحمد لله
( الباب اتفتح والرايسه البتراقب على الممرضات )
الرايسه : انتو بتعملو ايه وسايبين شغلكم ؟
عزه : احنا فى وقت الراحه  ؟
الرايسه : انتو شغالين فى  محل كشرى عشان يبقى فى وقت راحه فى مرضى باره يلا كل واحده تشوف شغلها
هدير : حاضر
الرايسه : هدير اخبار الماجيستير  ايه ؟
هدير  : بذاكر والحمدلله
الرايسه : طيب اتجدعنى عشان فى فرصه تتنقلى من هنا تروحى مكان احلى
عزه : بجد هتروح فين
الرايسه : المركز الطبى اللى  فى طريق السويس بس لازم ماجيستير بتقدير
هدير : هو  يا ريت بس المستشفى هنا موصلاتها حلوه انا سكنه فى حلمية الزيتون فا باجى بالمتره لو روحت هناك هروح ازاى ؟
الرايسه : قولى يا رب بس وانا مرشحاكى اول وحده بس شوفى شغلك ولو على الموصلات ممكن تجيبى عربيه بالقسط
عزه : طب وانا مانا كمان هقدم على ماجيستير
الرايسه  : انا لو اطول انقلك السلوم هنقلك يلا انتى وهى شوفو شغلكم
**** ( بقلم هند محمد @isis Mohamed ) ****
أمير : بابا هى ماما فين ؟
سامى : فوق
أمير : طب كويس بابا كنت  عاوز افتحك فى موضوع  كدا
 سامى : ايه  ؟
أمير : انا عاوز اتقدم وحده دكتوره زملتى فى الكليه
سامى : طب مش شايف ان لسه بدرى
أمير : بابا انا26سنه وبعدين لسه دى مجرد خطوبه
سامى :  اسمها ايه البنت دى ؟
أميره : زينه
سامى : وهى دكتوره ايه بقى ؟
أمير  : اطفال
سامى  : طيب ماشى هكلم امك ونروح نتقدم
أمير : انا قولت لماما بس هى زعلانه
سامى :عوزاك تتجوز هدير
أمير : ما دى المشكله وانا مش بحبها اه ربنا عالم انا بعتبرها زى فرحه بس مش اكتر من كدا
سامى  :وغير كدا انته هتبقى دكتور وهى ممرضه
وكمان نسبها وابوها
أمير : بابا خالتى زمان غلطة هدير ملهاش داعوه
كفايه انها اتربة زى اليتيمه وابوها عايش
سامى : منه لله
المهم كلم زملتك دى وحدد معاد
أمير : حاضر شكرا يا بابا ربنا يخليك ليها
**** ( بقلم هند محمد @isis Mohamed ) ****
فرحه : هوفى ايه ؟
أمير  : فى ايه اللى هو ايه ؟
فرحه : انا سمعتك انته وبابا وبتقولو ابو هدير وابوها عايش وكلام كدا
أمير  : انتى بتلمعى اوكر بقى ؟
فرحه : هااااااا انا دا انا كنت بذاكر القصه بتاعت العربى فا سمعتكم ها بقى قولى
أمير  : خليكى فى نفسك ممكن
فرحه : طب هو فعلا ابو هدير عايش ؟
أمير : ملكيش داعوه
فرحه  :  قولى ومش هقول لحد
أمير : روحى ذاكرى
فرحه : ماشى يا أمير بس مسيرى هعرف
**** ( بقلم هند محمد @isis Mohamed ) ****
هدير : ها يا جدو كدا انته تعبان
عزيز : انا كنت تعبان الصبح دلوقتى احسن شويه
هدير : طب قوم نروح المستشفى
عزيز: لا انا كويس يلا عشان نتغادا انا جعان ومستنيكى
هدير :  يا حبيبى يا جدو ربنا يخليك ليا
نوال : عملتلك اكل بتحبيه اهو عشان تاكلى
هدير : شكرا يا ماما
قوم يا جدو معايا ايوه برافوعليك
أميره  : انده امير يسندك
عزيز : لا هدير معايا خليه تحت احسن
أميره  : عوزانى اجبلك ايه فى عيد ميلادك يا هدير
هدير : شكرا يا خالته ربنا يخليكى
نوال : متجبيش حاجه هى فلوس وخلاص
أميره  : الله انتى مالك بنتى وهجبلها هديه قولى بقى عاوزه ايه
عزيز : انا شايف ان عيد الميلاد ده مالوش لزمه
الناس بتحتفل ان هى نقص من عمرها  سنه
نوال : عندك حق يا بابا
أميره : بت يا هدير ملكيش داعوه  بأمك ركذى معايا هعملك بقى تورتايه جمده السنادى بأيدى
هدير : ربنا يخليكى ليه يا خالتى انتى اكتر واحده مدلعانى
نوال : تقصدى اكتر واحده مبوظاكى
هدير  : شفتو صحيح الرايسه اللى فى الشغل بتقولى لو اخات الماجيستير ممكن اتنقل المركز الطبى اللى فى طريق السويس
نوال : لا طبعا دا بعيد اوى
أميره  :ولا بعيد ولا حاجه اتجدعنى يا هدير وروحى دا اكيد مرتبو حلو اوى
هدير : اه ما عزه قالتلى كدا
نوال : انا مش قولتلك متكلميش عزه دى ؟
هدير : ليه يا ماما مالها عزه كمان ؟
نوال : انتى بنت وهى متجوزه ومخلفه يبقى بتكلميها ليه  ؟
أميره : وايه المشكله  ؟
مش اصحاب فى الشغل
نوال : انا قولت متكلميش الست دى تانى
هدير : ماما متزعقيش وبعدين مش كل حاجه تتحكمى فيه كدا
نوال : متخلنيش يا بت اقوم اجيبك من شعرك الكلمه اقولها مره واحده
أميره  : فى ايه يا نوال ما عزه كويسه وجات اكتر من مره وشوفنها
نوال :لا تربيتها مش عجبانى كدا لسنها مش متربى
هدير : حاضر يا ماما انا هقوم ارتاح
نوال : كلامى مش عجبك
هدير : حتى لو مش عاجبنى هعمل ايه
وعلى فكره انا مش بحب المكرونه بالسمنه كدا وكلتها غصب عنى
جدو لو عوزتنى انده عليا
( جرس الباب رن )
نوال : طب افتحى الباب
هدير : فرحه ادخلى
فرحه : هدير فى حاجه فى الاحياء مش فهمها ممكن تفهمهانى؟
هدير : طب تعالى جوا
أميره : مخلتيش أمير يقولهالك ليه ؟
فرحه : اخويا ده زى قلته مش فالح غير يقولى يا فشله يا متخلفه
عزيز : والله ما فى حد متخلف غيرو
هدير : تعالى جوا طيب عشان انا تعبانه على اخرى
( داخلو هما الاتنين جوا )
هدير : ها فين اللى مش فهمه
فرحه  : انا جيالك فى موضوع تانى بس بتلكك بالمذاكره
هدير: ايه فى ايه ؟
فرحه : بخصوص الموبيل فى واحد قدامى حلو اوى دى صورته ؟
هدير : مانتى عرفه ماما مش عاوزه
فرحه : بصى انتى عيد ميلادك كمان 4 ايام انا وأمير هنجبهولك هيديه ؟
هدير : لا بس دا شكلو غالى
فرحه  : مفيش حاجه تغلى عليكى يا عسل
هدير : هو أمير  تحت
فرحه  : اه تحت صحيح مش هيخطب
هدير :  هيخطب مين
فرحه : واحده زميلته فى الجامعه
مالك وشك اتغير كدا ليه ؟
هدير : لاابدا صحيه بادرى بس وتعبانه شويه
فرحه :طيب المهم عجبك الموبيل
هدير  : لا انا لما اعوز حاجه هشتريها مش عاوزه حد يجبلى حاجه
فرحه  : ليه ؟
هدير : كدا
فرحه : طب فكرى تانى انا كدا كدا هنشتريلك هديه انا هنزل بقى
( بعد ما فرحه نزلت هدير قفلت الباب واتصالت بعزه )
الو ايوه يا عزه
عزه  : ايوه مالك
هدير :  انا لسه عارفه دلوقتى ان أمير هيخطب اعمل ايه ؟
عزه : ينيله هيخطب مين ؟
هدير : زيلملته فى الجامعه
عزه : بصى لازم تروحى وتقوليله انك بتحبيه
هدير  : لا انا مقدرش اقوله كدا
عزه : خلاص سبيه يضيع من ايدك
هدير : طيب لما اجيلك بكرا نتكلم ماما بتنده عليا
**** ( بقلم هند محمد @isis Mohamed ) ****
شادى : عمالتى ايه انهاردا
أيه : روحت الجامعه ورجعت معملتش حاجه
شادى : طب شويه كدا وهجلكم
أيه : ماشى هستناك ولونى ورايا مذاكره
شادى :  دانا هاخدك نناقى السراميك للشقه
أيه  : اممم ماشى هلبس واستناك
شادى  : هتقولى حد يجى معانا ؟
أيه : لا انا وانته وبس
شادى : ماشى شويه وجاى
**** ( بقلم هند محمد @isis Mohamed ) ****
أمير : اهلا هدير تعالى
هدير : كنت جايه أسئلك على حاجه
أمير : خير ؟
هدير :اااااا
"
"
"
جدو انا بيتهيقلى لازم يغير نوع الدوى
أمير : مش هو متابع مع دكتور ؟
هدير : اه بس قولت اجى اسئلك برضه
أمير : بصى بصراحه جدو ده من نوع المرضى المزعجين وانا مش ليه دماغ اتصرفى انتى
لو عوزتو منى حاجه ماشى بس اتعامل مع جدو لا
هدير : هههههههه
صحيح انا سمعت انك هتخطب
أمير : امممم عقبالك
هدير : ان  شاء الله انا هطلع بقى باى
أمير :  باى
**** ( بقلم هند محمد @isis Mohamed ) ****
 ( وتانى يوم فى المستشفى )
عزه : ومقولتيلوش ليه ؟
هدير : مقدرتش هقولو ايه أمير انا بحبك لا مقدرش
عزه : وفيها ايه يا بنتى مانا قولت كدا لأنيس وهو ما صدق وجه خطبنى
هدير : لا انا اتكسف مقدرش طب افرضى هو احرجنى
وبعدين أنيس كان  بيحبك بس متردد لاكن أمير هيروح يخطب غيرى
عزه : بصى انا هقولك تعملى ايه وتقوليلو بحبك بس بطريقه غير مباشره
هدير : شكلك هتودينى فى داهيه
انا هروح اشوف المرضى
**** ( بقلم هند محمد @isis Mohamed ) ****
سميه : مورتنيش السيراميك اللى اخترتوه يعنى
أيه : احنا ماشترناش كلو بيئه اوى وغالى هنروح بكرا نشوف معرض تانى
سميه : طيب بس اعملى حسابك بعد بكرا عيد ميلادهدير
أيه  : ماشى حاضر هنروح عند جدو برضو
سميه : اه طبعا
أيه  : ماشى هتجبيلها ايه ؟
سميه : هشتريلها طقم كاسات كرستال ينفعها فى جهزها ولاايه رئيك
أيه : حلو
انا هقوم ارتاح بقى
**** ( بقلم هند محمد @isis Mohamed ) ****
( وعدى يوم ورا يوم لحد ما جه يوم عيد ميلادها 5 يناير )
استنونى بكرا وهقولكم هدير هتعمل ايه مع أمير بعد نصيحة عزه
#ادعوا_لهند
#اختيار_اجباري
#ادمن_بطوط

ليست هناك تعليقات:

اضافة تعليق

جميع الحقوق محفوظة © 2013 ahmed hassan
تصميم : احمد حسن